středa 13. března 2013

Rychlý oběd: Halušky se zelím


Určitě to všichni znáte když vám nezbývá času a potřebujete honem něco uvařit. Já osobně jsem moc ráda, když v týdnu uvařím jenom něco rychlého.

Je to snadný a levný oběd, ale ta chuť, mňam. Jsou v měn suroviny, které máte po ruce. 




Halušky se zelím:

těsto:
2 1/2 hrnku hrubé mouky
1/2 pytlíčku prášku do pečiva
3/4 hrnku mléka
3/4 hrnku vody
1 vejce
2 čajové lžičky soli

zelí:
1 pytlík zelí ( nejlepší je naložené doma)
1 1/2 čajové lžičky soli 
2 čajové lžičky drceného kmínu

cibulka se salámem:
2 cibule nakrájené na jemno
250 g jemného salámu

Do mísy prosejte mouku s kypřícím práškem. Mouka bude nadýchanější. Přidejte vejce rozšlehané v mléce a sůl. Já solím miň a manžílek dost. Tato dávka je střední. Promíchejte a postupně přidávejte vodu až je těsto vláčné a řidší. Mělo by z vařečky pomalu ztéci. 
Halušky zavařte do vroucí, osolené vody. Protlačte je přes síto na halušky. Pokud síto nemáte jako já, můžete těsto postupně vykrajovat čajovou lžičkou a vkládat do vody.  Vařte je tak 3 minutky. Když se vaří dlouho, halušky jsou tvrdé, proto je lepší si jich dát do hrnce menší počet. Po vyndání je omastíte sádlem aby se neslepili a zůstali vláčné.


 Zelí dejte do hrnce a propláchněte vodou. Záleží jak je zelí kyselé. Zalijte vodou přidejte kmín a sůl a uveřte do měkka. Po uvaření slijte vodu. Já zelí ještě překrájím aby se dětem lépe jedlo.

Na pánev si dejte rozehřát sádlo nebo olej a osmahněte na jemno nakrájenou cibulku. Přidejte nakrájený salám, můžete požít uzené maso, pečené maso, dokonce jsem zkoušela i pomleté škvarky a bylo to vynikající. Salám dávám, protože dětem chutná nejvíc.


Můžete je posypat brynzou, nastrouhaným sýrem, pórkem, paprikou. Záleží jen na vaší chuti.


Děkuji za návštěvu a přeji dobrou chuť!




2 komentáře:

  1. Markéta4/19/2013

    Hmmm, příště se nechám pozvat na oběd:-), vypadají lákavě:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se ozvu až budou na jídelníčku ;)

      Vymazat