čtvrtek 25. září 2014

Potáhla jsem lavici z IKEA


Máme jí doma snad už tři roky a od chvíle, kdy jsme jí koupili, jsem věděla, že z ní uděláme lavici na sezení. Nějaký ten molitam a pěkná látka.

 No, dlouho ho to trvalo. Chtěla jsem laminovanou bavlnu, aby se dala snadno udržovat. Byla jsem v přesvědčení, že levnější než 399,-- za metr hezké látky neseženu. 

Pak jsem na blogu u Madame Coquette (klik) viděla přesně to co bych chtěla.

Hledala jsem a našla látku za dobrou cenu. Dům látek. (klik) Je možná o trošku silnější, než ty, které kupuji třeba u Melluzínky, (klik), ale dá se s nimi i pěkně šít. 

Tady je návod, jak jsem postupovala..........



Položila jsem si výko truhly na lamino a ustřihla o 7,5 cm víc než byla velikost víka. 1,5 cm síla víka, 3 cm síla molitanu a  2,5 cm na založení a přibití lamina.
Vyznačila jsem si dálku každé strany až k okraji látky a tak mi vznikl v každém rohu čtverec který se sešije a bude kopírovat hranu.


Čáry jsem přiložila k sobě a po rubové straně prošila. Vzniklý trojúhelník jsem ustřihla tak 0,5 cm od prošití, 


Poté jsem vložila molitan a odzkoušela jestli sedí přesně ve všech rozích. Mě v jednom rohu trochu přebývalo, tak jsem ho ještě o 1 cm prošila a už seděl akorát.

Když jsem vmáčkla molitan přiložila jsem víko.


Nejdelší strany jsem si přitáhla washi páskou a začala jsem na kratší straně zakládat látku  a přitloukla jsme to připíňákama. 


Rohy jsem složila do trojúhelníku a pak postupovala stejně jako se stranami víka. Založit a přitlouct.

Hotovo i s měřením bylo do 30 minut. Byla to taková večerní rychlovka. Takovou dobu jsem to odkládala a teď jsem nadšená jak to vypadá. 

Naše nejmladší v ní má v obývacím pokoji uložené hračky.
 Moc se jí to líbí, chodí si na ní lehat a krásně vidí do okna pod kterým je truhla postavená.




2 komentáře:

  1. Tak to je moc hezky vylepšená truhla. Puntíky jí moc sluší a holčička si to užívá.

    OdpovědětVymazat