pátek 17. července 2015

Letní osvěžení: sirup z třešní


Letos poprvé.
Třešní máme hromadu a tak jsem vyzkoušela recept na sirup.
Myslím, že se povedl.
Dětem moc chutná a od Karolínky jsem dostala pochvalu, že jsem moc dobrá kuchařka ;)


Lahev je kupovaná v Bille, skleničky s brčky v NanuNana a Orionu. 
Jsou moc fajn.
 Zajistí minimum vylitých loužiček a ulepené podlahy. ;)
Čerstvá meduňka pro lepší chuť.



Sirup z třešní: recept

Třešně jsem namočila přes noc do vody a nechala z nich vyplavat červy.
 Oprané třešně jsem rozvařila ve vodě za neustálého míchání a současného drcení plodů. Na 1 kg tmavých třešní jsem dala 0,5 litru vody.
Já jsem požila dřevěnou kvedlačku, ale takový starý mačkadlo na brambory, by bylo nejlepší.
Rozvařené třešně jsem propasírovala přes utěrku. (Pokud možno nějakou starou, bude pěkně obarvená). Scezenou šťávu jsem přivedla do mírného varu a přidala cukr a kyselinu citrónovou.
Na 0,5 litru šťávy přijde 0,4 kg cukru a 7 g kyseliny citronové. 

Poté jsem provařený třešňový sirup už jen naplnila do lahví.
A je hotovo!
Nevím jak dlouho vydrží. Letos jsem ho dělala poprvé. Tak příští rok uvidíme.
Jestli teda nějaký zbude, aby se stihl zkazit.



Moc nám chutná.


Krásný letní víkend vám přeju.

2 komentáře:

  1. Ahoj moc hezký blog podle holčiček jsem poznala že jsi to ty Měj se moc krásně EVA ze SANTÉ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svět je tak malý. ;) ty se měj taky krásně.

      Vymazat