úterý 23. dubna 2013

Rychlý oběd: Langoše




Rychlý oběd, no jak se to vezme. U mě určitě. Těsto mi totiž přichystá pekárna.
Dostala jsem jí minulé vánoce. Zkoušeli jsme upéci nějaký ten chleba, ale moc nám to "nejelo". Není na zlatý bochník z Borovské pekárny. Pak dobu stála v koutě, než jsem našla recept na těsto připravené v pekárně. Myslím, že poprvé jsem zkoušela recept na kynuté knedlíky. Postupem času jsem se odvážila zkoušet i recepty na těsta, která nebyla určena pro pekárny, a hle ono to šlo. Takže od té doby těsto jedině v pekárně.
Dnes jsem dělala těsto na langoše. 





Langoše:
1 kostka droždí
400 ml mléka
500 g hladké mouky
půl lžičky soli
půl lžičky cukru

Příprava těsta v pekárně:

Do nádoby vlijeme nejprve mléko, (vždy nejprve přijdou tekuté suroviny a pak až sypké).Zasypeme moukou. Do jednoho rohu nádoby rozdrobíme kostku kvasnic a posypeme cukrem a do opačného rohu dáme sůl. Pekárnu zapneme na program těsto. Nevím jak která pekárna, té naší to trvá 1:50 min. Teď mám čas připravit jiný chod a nebo dělat úplně něco jiného. Proto je to pro mě jednoduchý oběd.

Příprava těsta v míse:

Kvasnice rozdrobte do trochy vlažného mléka s cukrem a nechte je vyběhnout. Přidejte je k mouce, zbytku mléka, dosypte sůl a vypracujte hladké těsto. To nechte na teplém místě půl hodiny kynout. 
U nás mi těsto kyne minimálně hodinu, proto mám radši pekárnu ;)

Po vykynutí těsta si na pomoučněném vále z těsta tvořte bochánky, a ty pak prsty roztahujte do tenké placky. S tímto těstem se mi pracuje velmi dobře, popřípadě si přidejte trochu mouky navíc na vál. Hned jak máte hotovo, placku položte do rozpáleného oleje a smažte z obou stran zhruba jeden a půl minuty. Tuk trochu vysajte papírovou utěrkou.

Po usmažení langoše potírám strouhaným česnekem ( česnek si nastrouhám do misky a zaliji malým množstvím vody, lépe se roztírá), kečupem a sypu strouhaným sýrem.

Langoše milujeme, jen dětem nedávám česnek. To by je asi nejedli ;)


Sýr můžete měnit. Nejčastěji používám eidam, ale vynikající je i čedar a nebo niva, tu je dobré dávat samotnou, bez česneku a kečupu. Záleží jen na vaší chuti a fantazii.


Dobrou chuť a díky že jste se stavili!



Žádné komentáře:

Okomentovat