středa 4. června 2014

Vláčkodráha

Měli jsme doma vláčkodráhu z IKEA už nějakou dobu. Ležela v krabici a chytala prach. Ne, že by si s ní holky nechtěly hrát, když jí  ale vytáhly tak jim chtěla pomáhat i nejmladší a všechno bourala.
 Vzpomněla jsem si , že jsem na tomto webu viděla nápad jak toto vyřešit.

Je to naprosto perfektní a jsem našená jak to hezky vypadá. Já jsem se bavila, když jsem to malovala a naše děti se budou bavit teď. Skoro mě až mrzelo, že už to mám hotové.

Nejdřív jsem si na koberci sestavila dráhu, jak bych chtěla aby vypadala. Poté jsem si změřila, jak by měla být deska veliká.
 V garáži jsme jednu větší měli a tak mi jí manžel akorát seřízl na požadovaný rozměr. Obrousila jsem jí a hlavně hrany, aby nebyly ostré. 

V obchodě s barvami se mi nechtělo kupovat celé plechovky barev, když budu potřebovat jen trochu a tak jsem koupila tónovací barvy do maleb na stěny jako jsou třeba tyto. Koupila jsem světle a tmavě zelenou a modrou. 

Na prázdnou desku jsem si položila složenou vláčkodráhu a obkreslila tužkou a dokreslila jsem i křoví rybník, potůček a jezero a břehy. 
Houbičkou na nádobí jsem natupovala neředěnou barvu. Vytváří to hezky efekt trávy. Barva není jakoby celistvá. Na foto to není dobře vidět v reálu je to lepší. Pak jsem houbičkou a tmavě-zelenou barvou natupovala křoví. 

Vodu jsem dělala už štětcem. Nakonec jsem smíchala modrou a zelenou, aby vznikla hnědá a dotřela jsem štětcem břehy. Do druhého dne jsem to nechala zaschnout a pak jsem to celé přetřela bezbarvým lakem.  Měla jsem strach, aby se barva nerozmazávala, ale krásně to drželo.

Další den jsem dráhu opět sestavila. Dalo mi to zabrat, protože jsem si to nikde nenamalovala a netekla mi voda pod mostem. ;) Nakonec jsem to složila a pak dílek po dílku přilepila herkulesem. 
Voálá a je hotovo.

Všechno jsme našli v domácích zásobách, jen barvy jsem teda kupovala. Jedna jahvička vyšla na 68,-. Kdybych měla kupovat celou plechovku stálo by nás to rozhodně víc.

Holky si s ní hezky hrajou. Postavily si na ní farmu. A nejmladší A si pouští zatím vláček jen z most dolů, ale je to velká sranda ;)

A když vlaky zrovna nejezdí, máme jí také uloženou pod sedačkou v obývacím pokoji. 

Krásné léto! 
Díky za návštěvu.¨
Renata



Žádné komentáře:

Okomentovat