úterý 16. července 2013

Kolotoč nad postýlku: návod


Zde je slíbený návod na kolotoč nad postýlku.

Potřebujete:
- plsť barvy dle libosti
- kolečko na vyšívání
- barevnou stužku
- výplň, kuličkové rouno
- 4 knoflíky, vždy dva stejné barvy
- jehlu, nit, barevné bavlnky na vyšívání
- tavnou pistoli, nebo lepidlo

pro více klikněte




Předkreslila jsem si šablony nejprve na papír. Bylo jich hodně než jsem byla spokojena s výsledkem. Protože bude mít Alenka kolotoč nad hlavičkou, vybrala jsem zvířátka , která jsou na obloze. Ptáčky a miluju sovičky. A na oblohu samozřejmě patří i sluníčko a nějaký ten mráček.

Ptáčky si vystřihněte vždy dva z jedné barvy, dvě křidélka z jiné barvy a očičko - větší z bílé a menší z černé. Ta jsem položila na sebe a křížkem je černou nití přišila. Křidélka jsou volná, přišitá knoflíkem.


Půlky ptáčka přiložte k sobě a po obvodu prošijte okrasným stehem, bavlnkou. Necháme místo pro vyplnění.


Na provázek který bude ptáčka držet připevněte větší korálek, aby se provázek později neuvolnil.


Vložte jej dovnitř a vyplňte ptáčka rounem a zašijte.


Na sluníčko potřebujete dva kruhy žluté barvy a jeden větší, oranžový s paprsky, který vložte mezi dva žluté. Do prostřed zadního dílu připevněte provázek, přiložte prostřední oranžový díl a pak přední žlutý díl s přišitými očky jako u ptáčků a vyšitou pusou.


Pak žlutou bavlnkou prošijte ozdobným stehem dokola. Nezapomeňte i sluníčko vyplnit rounem, než ho zašijete celé.




Sovičky jsem udělala jednu oranžovou a jednu hnědou. Bříško vystřihněte z jiné barvy než je tělo. Přišijte ho k tělu černou bavlnkou cik-cak. Vypadá to jako peří.



Jedna hnědá a jedna oranžová.


Na zadní část sovičky přišijte do prostřed provázek za který bude sovička viset. Miminkům se na ní bude  tak hezky koukat.


Na přední díl přišijte, stejně jako ptáčkům, oči. Bílá část by měla být o hodně větší. Sova má přeci veliké oči. Zobák jsem se pokoušela přišít, ale nevypadalo to hezky tak jsem jej přilepila tavnou pistolí. Ještě přidejte nožičky, připevněte si je tavnou pistolí na vnitřní stranu zadního dílu. Bude se to lepší šít.


Aby vše udrželo řádný odstup jsem použila jedno z koleček na vyšívání. Pomocí tavné pistole jsem ho stužkou dokola omotala. Protože jsem neodhadla velikost kolečka musela jsem zelenou stuhu nastavit béžovou. Nevypadá to vůbec zle. Řekla bych že to zelenou oživilo. Vím že obloha má být modrá, ale řekla bych že by to pak spíš vypadalo jako pro kluka než pro holčičku. Můžete kolečko třeba natřít barvou místo stužky. Záleží na vás.



Nakonec přivažte ptáčky a sovičky na kruh. Na kruh přivažte 4 provázky vždy k jednomu tvorečkovi, které se budou zbýhat do prostřed nad kruh. Já jsem je svázala ke karabince a stou jsem kolotoč připevnila na skobu ve stropu. Ke karabince přivažte i sluníčko a mráček tak aby vyseli přesně ve středu kruhu. Mýsta kde přivážete provázky můžete skovat mašličkou. Je hotovo. 


Pokud se vám kolotoč líbí a budete si vyrábět svůj vlastní, prosím o zaslání fota na můj e-mail sitijeposedlost@gmail.com. Moc ráda bych je viděla.

2 komentáře:

  1. Anonymní9/22/2014

    krása moc se mi to líbí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, nám se taky moc líbí, tedy naší nejmenší ;)

      Vymazat