pátek 22. června 2012

Triko se srdíčkem


Takže je tu návod na tričko se srdíčkem. Budu se snažit napsat to srozumitelně a doufám, že to každý pochopí, nejsem totiž moc dobrá v popisování střihů. haha
 Tak jdeme na to.


 Budete potřebovat:

staré triko nebo 1/2 až 1m látky podle velikosti
triko dle aktuální velikosti na střih
papír, tužku
šicí stroj s kuličkovou jehlou ( na pleteniny)
pružnou nit
špendlíky....




Nejprve střih. Vezmeme triko aktuální velikosti, přeložíme napůl a položíme na kraj papíru. Použila jsem obyčejný papír, ale moc ráda používám pečící papír. Bohužel mi došel. To mi připomíná, že jsem ho ještě nekoupila.hm. No nic pokračujeme. Obkreslíme bez rukávu a vyznačíme si i přední a zadní díl u krku.



Totéž uděláme s rukávem.

§

Vystřihneme a přiložíme na zvolenou látku nebo triko a vystříháme jednotlivé díly, počítejme s přídavkem na švy tak 0,5-1 cm.


Tak když máme nastříháno jdeme šít.
.


 Sešijeme si přední a zadní díl na ramenech.





Pak uděláme lem na rukávech, ohrneme, přežehlíme, přišpendlíme a prošijeme,




tak!


Pak všijeme nesešité rukávy do průramek.  Na rukávu si najdete střed a našpendlíte ho na prošití na ramenech a pak pokračujete na kraj z obou stran.


Už to začíná vypadat jako tričko. ;)


Na přední díl si přišijeme srdíčko. Ze zbytku látky jsem si nastříhala pruhy
ty jsem zasebou prošila ve středu dlouhým stehem.


Pruh jsem za nit trochu stáhla aby se nařesila.




Na přední díl si obkreslime srdíčko a nařasený pruh na ně přišpendlíme a opět středem prošijeme. 



Když máme přišito sešpendlíme boky i celé rukávy a po celé délce prošijeme.
Spodek trička ohrneme dorubu a prošijeme jako u rukávů.




Vytvoříme si pruh o šířce asi 3 cm na olemovnáni krku na triku. kraje ohneme doprostřed pruhu a zažehlíme. Vytvoříme vlastně šikmí proužrk. Přišpendlíme a prošijeme.



Nezvolila jsem zrovna dobrou látku. Hodně se vytahovala a kolem krku měla Natálka triko hodně vytahané tak jsem ho asi na třech místech trošku stáhla pružnou nití. Kdo by chtěl může tam vložit gumu. V tom případě je potřeba udělat si širší šikmí proužek. Mě se tam ta guma nevešla. hm. 



Natálce se tričko líbí a všichni obdivovali srdíčko.
Tak jestli někdo budete šít určitě se mi pochlubte prosím na email.
Všem krásné šití.
.

2 komentáře:

  1. Já žasnu, co lze vytvořit z obyčejného trička! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, mám doma hromady vyřazených věcí a vesele přešíváme na trička a tepláčky.

      Vymazat