středa 16. května 2012

Tužkovník




Už delší dobu obdarovávám rodinu dárky ručně vyrobenými a myslím, že se mi celkem daří. Anebo jsou všichni tak shovívaví a svůj názor si nechají pro sebe a mě chlácholí jak se jím dotyčná věc líbí. Synovec měl svátek a protože jeho maminka se zmínila, že by se měl začít kreativně rozvíjet, rozhodla jsem se, že mu pořídím pastelky. Mají v ložnici velký kus zdi na kterém se bude moci rozvíjet až až ;) Tak abych mu ty pastelky nadala jen tak rozhodla jsem se mu ušít tužkovník.

Návod jsem našla na internetu tak doufám, že se nebude nikdo zlobit, když ho pošlu dál. Použila jsem: 3kusy slabšího filcu velikosti A4 (dva modré a jeden vínový) 2 kusy světlé lemovací stužky dlouhé jako delší strana filcu kolečko ze světlého filcu na střed kytičky 1 knoflík Z vínového filcu jsem ustřihla podelně pruh, široký jako 2/3 pastelky a ze zbytku jsem vystřihla půl kytičky.




Na jednu stranu vínového pruhu jsem přišila lemavací stužku. Nejprve jsem si jí nastehovala a poté přišila na stroji.

Vínavý kus jsem přiložila na jeden arch modrého filcu a prošila tak, aby vzniklo 12 kapsiček na pastelky(pastelky které jsem použila jsou silnější).

Z druhého kusu filcu jsem ušila vrh tužkovníku. Na kratší stranu jsem přišila kytičku se středem a druhý kus lemovačky, ktarý bude sloužit jako zapínání.

 
V tuto chvíli je dobré si ještě do středu kytičky přišít knoflík. Později to půjde hůř. Já jsem zapoměla.
Oba díly jsem k sobě přiložila rubem a obšila dokola.

Nevzhledné okraje jsem zastřihla. Pokud máte entlovací nůžky, tužkovník bude určitě hezčí. Na konci lemovačky můžete udělat očko na knoflík, nebo jako já jsem všila knoflíkovou dírku. A hurá tužkovník je na světě. Pepíčkavi se líbil, než z něho vyklepal poslední pastelku.;)je mu 15 měsíců. No snad ho ocení alespoň jeho maminka.

1 komentář:

  1. Anonymní8/17/2012

    Super nápad a pěkný podrobný postup... :-D Zuzka

    OdpovědětVymazat