sobota 14. července 2012

kapsička na doklady: návod


Včera slavila svátek moje sestra. Přemýšlela jsem čím bych jí asi tak mohla udělat radost. Napadla mě taštička ta se dá užít na všechno. Tahle moje je ideální na doklady, ale taky by to mohlo být třeba psaníčko, nebo na kosmetiku. Jak každý uzná za vhodné.
Pokud se vám líbí a chcete si kapsičku ušít jdeme na to.
Potřebujeme:
1 pruh designové látky 21x30 cm a 1 pruh 8x21 cm
to samé vnitřní jednobarevné látky a 
zažehlovacího vlizelínu nebo postačí vatelín ( zažehlovací vlizelín je lepší přilne k látce a dobře se s tím pracuje a později se uvnitř nekroutí)
kousek kulaté gumy a knoflík nebo jenom patentek pokud chcete.



Vezmeme si menší pruh a všechny tři vrstvy položíme na sebe. z jedné strany zaoblíme rohy. já jsem použila pikslu od dětského čaje. Plechovku používám jako mini koš na odstřižky a nitě. Pane jaké má využití.
,

Vlizelín zažehlíme na vnitřní jednobarevnou látku a přiložíme na ní designovou látku lícem. Jako na obrázku.

Nyní jsem zjistila, že jsem zapomněla fotit. Moc se omlouvám, ale to zvládneme i bez fotek. Mezi designovou látku a vnitřní látku, ze strany se zaoblenými rohy vložíme gumu. přesně do prostřed. A kraje sešijeme ve tvaru U.


Snažila jsem se namalovat to, no takhle to dopadlo, nic moc. Prošití je jasné gumička má být hlavně uprostřed a bude vložena mezi designovou látku a vnitřní látku tak jak je namalovaná. Až se klopa otočí lícem aby koukalo jen očko.


Tak to jsme snad zvládli a ted spodek. Na rub designové látky nažehlíme vlizelín. Přeložíme napůl vlizelínem ven a boky sešijeme. Vnitřní látku také přeložíme na té delší straně a sešijeme boky. Zastřihneme růžky, aby nám nedělali boule po otočení. Designovou kapsu otočíme lícem ven a z boku přišpendlíme klopu též otočenou už lícem a přišijeme.



Pokud jsme se shodli kapsa vypadá v tuto chvíli takto. Není to vůbec špatné, co?


Tak a teď vnitřek, aby to tam bylo hezké a útulné.


Kapsičku otočíme rubem ven a vložíme dovnitř kapsu z jedno barevné látky, tak aby byli k sobě lícem. Našpendlíme je po obvodu pěkně šev na šev.

Dokola prošijeme, ale nezapomeneme nechat kousek na otočení.

Otočíme a  díru založíme a celé dokola z venku prošijeme.


Ještě nesmíme zapomenout na knoflík.

A hurá máme hotovo.

Moc se mi líbí knoflík, který jsem udělala. Vzala jsem obyčejný knoflík potáhla ho látkou a dozdobila nití a jak elegantně to vypadá.


Myslím že se dárek celkem povedl a co ty vaše? pochlubte se mi prosím. Moc ráda bych viděla vaše výtvory. a některé třeba i zveřejnila.

Žádné komentáře:

Okomentovat